marți, 30 octombrie 2012

Festivalul Dramaturgiei Buzoiene



       Ca teatrul este una din pasiunile mele, asta o stiu toti cunoscutii mei.
       Nu pierd ocazia ca, ori de cate ori pot, sa merg sa vad o piesa de teatru. Teatrul ma relaxeaza, imi dezvolta imaginatia, ma face sa ma transpun in pielea personajului cu care rezonez cel mai bine din fiecare piesa vazuta.

       De aceea, in week-endul ce tocmai a trecut, am fost la Festivalul Dramaturgiei Buzoiene, mai exact am fost doar in ultima zi de festival, adica duminica, pentru ca acesta s-a desfasurat pe parcursul a trei zile.

      Eu am ajuns sa vad acest festival datorita trupei de teatru Mugurii Veseli ai Parohiei Limpezis, trupa mea de suflet as putea spune, formata in totalitate din copii din satele Limpezis si Movila Banului Buzau.      
        Trupa de teatru Mugurii Veseli face parte dintr-un proiect cultural amplu al Parohiei Limpeziş, proiect ce îşi propune promovarea talentului copiilor din mediul rural şi cultivarea în sufletul acestora a valorilor artei religioase şi laice. Dar despre acaesta trupa voi vorbi mai pe larg intr-o alta postare pentru ca am multe de povestit, incepand de la cum s-a constituit si pana la numeroasele premii obtinute pana acum la concursurile de teatru la care au participat. Din pacate, la festivalul Dramaturgiei Buzoiene de anul acesta nu au castigat decat un premiu pentru cele mai bune costume. :))) Bun si ala, cu atat mai mult cu cat costumele chiar au fost superbe, cu doua rochii de contesa probandu-ma si eu ca nu am putut rezista tentatiei :)))

       Dar, revenind la festivalul cu pricina, acesta are deja o traditie consacrata la Ramnicu Sarat, anul acesta fiind la a cincea editie.
       Este de fapt un festival-concurs adresat tuturor liceenilor pasionati de teatru si organizat de asociatia de tineret Speranta Ramniceana in parteneriat cu Primaria Ramnicu Sarat si Centrul Cultural Florica Cristoforeanu. Si Consiliul Judetean Buzau a contribuit substantial la desfasurarea acestui festival alocand suma de 10.000 lei.

       La concursul organizat an de an, pot participa liceeni sau trupe de liceeni care prezinta monologuri, piese de teatru, adaptari dupa diverse schite, nuvele etc.  Anul acesta in concurs au intrat adolescenti si trupe din 11 licee din judetul Buzau si din Parohia Limpezis, dar si o trupa de tineri actori din orasul Oreahovo, Bulgaria.

      Participantii au incantat publicul  cu talentul lor in arta teatrala, iar cei mai talentati dintre ei au fost premiati cu DVD-uri cu piese de teatru si diplome. Un premiul neasteptat au primit si tinerii bulgari care s-au prezentat in concurs cu doua piese de Caragiale, adaptate in limba bulgara, si anume "Bacalaureat"si "5 O'Clock". Ei au fost talentati, fara discutie, dar parca piesele lui Caragiale suna mai bine in dulcele grai romanesc :)))

          Juriul a analizat reprezentatiile si performanta artistica a concurentilor si a deliberat :
          - marele premiu al festivalului l-a obtinut trupa Insula de la Colegiul National Bogdan Petriceicu Hasdeu din Buzau, pentru piesa de teatru ,,Emigrantii,, 
         - locul intai la sectiunea monolog a fost castigat de tanarul Alexandru Cristian de la Colegiul National Mihai Eminescu din Buzau.
        - locul intai la sectiunea teatru forum l-a obtinut Liceul Teoretic Stefan cel Mare din Ramnicu Sarat cu ,,Problemele adolescentilor-consumul de substante interzise,,

        Ceea ce pot spune eu este ca acest festival este mult prea putin promovat, atat la nivel locat si si national, ceea ce este o adevarata pierdere. Copiii astia sunt chiar foarte talentati, iar munca lor (caci ei muncesc enorm pentru aceste concursuri si pun pasiune in ceea ce fac), nu este recunoscuta la adevara valoare. Cati dintre voi ati auzit de Festivalul Dramaturgiei Buzoiene ? Exact ce spuneam !
       De aceea, ori de cate ori se va organiza festivalul acesta sau alte spectacole, concursuri la care vor participa trupe buzoiene de teatru, eu am sa raspandesc vorba, am sa promovez participantii. De ce? Pentru ca ei intradevar merita , pentru ca in Romania inca exista lucruri de valoare care trebuie scoase la lumina, nu doar kitsch-uri, manelizari, incultura si alte lucruri care nu ne caracterizeaza ca popor !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Your comment awaits for aproval. Stay tuned :)