vineri, 26 aprilie 2013

Indeletniciri de noapte - prajitureala

         Ce face omu' la ora 1.00 noaptea, in cursul saptamanii, cand a doua zi merge la servici dis-de-dimineata?!
         Sa va aud !  ... Nimic din ceea ce va inchipuiti, sunt convinsa !!!
         Face ... prajituri ! :)
         Ei bine, da ! E o noua indeletnicire de noapte. Pai,  mi se pare normal si firesc ca dupa o zi de munca si o iesire cu amicii la un Karaoke, sa te returnezi acasica pe la miezul noptii si sa te apuci de ... cocalit :)

        Pai da, ca doar nu statea reteta aia proaspat obtinuta sa se invecheasca in dulap ! No way ! Cu atat mai mult cu cat umbla vorba prin popor ca se face foarte repede :)

        Asa incat, se ia una bucata de noapte (asta nu-i un ingredient obligatoriu) si se amesteca cu :
300g biscuiti,
250g margarina,
50g ciocolata,
2 banane mari,
zeama de la jumatate de lamaie, 
2 plicuri de budinca cu aroma de caramel,
200 ml frisca, 
1 pliculet de ness, 
arome dupa gust (vanilie, rom, lamaie, portocala etc.),
putina cacao.

      Apoi se chinuie ingredientele astfel :

Etapa 1
- se topeste la foc mic margarina, iar dupa ce s-a lichefiat se pune si ciocolata pentru a se topi si dumneaei, asa ca sa nu se supere :) (eu am pus in acest amestec si niste esente de rom si vanilie)
- biscuitii se maruntesc si apoi se toarna peste ei margarino-ciocolata topita (ar fi trebuit ca eu sa fi stropit biscutii cu niste arome inainte de a-i amesteca, pentru a le da un gust mai bun, dar a fost ok si asa)
- compozitia biscuito-margarino-ciocolata se pune intr-o forma de tort detasabila (eu nu am avut, astfel incat am pus-o direct pe platoul de tort) si se da la rece pentru aproximativ 30 de minute, astfel incat sa se inchege.

Etapa 2
- se prepara budincile in conformitate cu instructiunile de pe plic si se lasa la racit
- se bate frisca in care se incorporeaza pliculetul de ness (daca va plac gusturile mai intense in frisca , dar si in budinca, puteti sa mai adaugati arome ... eu asa am facut :) )
- se taie bananele rondele
- se stoarce jumatate de lamaie

Etapa 3
- peste blatul de biscuiti se pun rondelele de banane, astfel incat sa fie acoperit in intregime
- bananele se stropesc cu sucul de lamaie
- peste banane se intinde in strat uniform budinca
- peste budinca se pune frisca amestecata cu ness-ul
- totul se orneaza cu putin cacao pe deasupra.
Tortuletul astfel obtinut se da la rece.

      Hmmm ... yummy-yummy ... nici n-am apucat sa fac poze :(  Deja batuse gongul de ora 2.00 noaptea cand am terminat cu prajitureala :)
      Dar promit sa fac un update la postarea asta, in care sa incorporez niste pozute :) Asta, desigur, daca mai gasesc ceva cand ajung acasa si nu mi-a fost devorata opera culinara in totalitate !!! :)

      Daca vreti sa incercati reteta , este usoara, repede de facut si destul de gustoasa :)

      Pofta buna !


UPDATE : Iata si prajiturica :))






3 comentarii:

Your comment awaits for aproval. Stay tuned :)