miercuri, 16 ianuarie 2013

Anul 2012 prin calatorii 2 - Shalom Israel (partea a doua)

      Continuam periplul meu din anul 2012 cu o a doua mare revelatie , si anume Israel.
   
      Shalom Israel - partea a doua

       Probabil va veti intreba de ce am ales sa povestesc despre Israel in mai multe postari. Pai este simplu : pentru ca am stat in Israel sapte zile, timp in care am vazut si am simtit atat de multe incat o singura postare nu mi-ar fi fost de ajuns :)

 
       Daca vreti sa ajungeti in Israel, trebuie mai intai sa va inarmati cu rabdare. Controalele sunt destul de riguroase la aeroport. Chiar si la noi , controalele le fac israelienii. Nu va impacientati, nu este nimic personal. Ganditi-va numai la situatia din tara lor si va veti da seama ca masurile de securitate sunt foarte importante, in special pentru voi, cei care calatoriti. 




 
        Este de preferat ca excursia in aceasta tara sa v-o planificati intr-o perioada care nu este foarte calduroasa . Cel mai bine este sa va alegeti sa calatoriti in Israel in lunile mai sau octombrie. Eu am fost in a doua parte din august. Cea mai mare temperatura in acel interval a fost de 39 de grade. Cam cum este pe la noi in zilele toride de vara, nu-i asa ?
         In orice caz, clima din Israel este surprinzatoare. Dupa ora 16.30 temperatura incepe sa scada simtitor, ajungand sa iti fie chiar frig la un moment dat daca stai mai mult pe afara dupa lasarea intunericului. :) In timpul zilei, daca stai la umbra (chiar si a unor ziduri, stanci, copaci etc.), este racoare si nu simti gradele ridicate din termometre. Ciudat , nu?

       Rareori ploua in Israel, iar de nins, nici nu se pune problema. Ghida mea din Bethleem ne spunea ca atat de rar ninge aici, incat atunci cand in sfarsit acest lucru se intampla, este decretat prin lege ca sa se opreasca cursurile si copii sa aiba liber, astfel incat sa se bucure de acest fenomen. :) Aceasta cu atat mai mult cu cat zapada venita din ceruri nu rezista prea mult, temperatura nescazand sub  -1 , -2 grade.


         Este bine de stiut ca in Israel se poate plati atat in Euro, cat si in dolari si chiar in lei romanesti. Da, da, nu este nicio gluma, chiar si in lei. :) Preturile sunt afisate in Euro si dolar, paritatea intre acestea fiind cam de 1:2, adica  1 euro echivaleaza cu aproximativ 2 dolari. Uneori iesi mai bine la paritate daca platesti in dolari, zic eu !
          Dolarii si leii romanesti merg mai bine in partea aflata sub autoritatea palestiniana, unde si diversele suveniruri sau diversele lucruri din magazine sunt la preturi mult mai bune. Desigur, trebuie sa fiti atenti si la calitatea lor. Pot fi asemanatoare ca design, insa total diferite calitativ. Trebuie sa fiti vigilenti in aceasta privinta. 

       Arabii din Israel, care sunt comercianti mai mici sau mai mari, va vor sufoca literalmente cu oferte, prezentarea produselor lor. Se vor tine de capul vostru, numai-numai sa cumparati ceva. Daca musai va place ceva, negociati la pret ! Sigur veti obtine chilipiruri. Daca nu vreti nimic, fiti fermi si nu va lasati coplesiti de insistentele lor, care credeti-ma sunt atat de ... insistente :))), incat veti ceda numai sa scapati odata de ei. :))))
         

       In periplul vostru prin Israel, trebuie musai sa incercati fresh -urile de rodie, portocala sau alte fructe exotice, proaspat culese si stoarse in fata voastra. Sucul este reconfortant, energizant si are un gust total deosebit, numai bun pentru o mica pauza in drumetiile voastre. Micii comercianti de astfel de sucuri se gasesc la orice colt de strada, iar dupa ce veti bea licoarea magica , va veti simti plini de energie pentru a o lua de la capat cu vizitarea, explorarea , pelerinajul :) 
       Mie personal mi-a placut In Ierusalim la o mica terasa in apropiere de Biserica Sfantului Mormant, unde am baut un soi de" frosty limonade" foarte gustoasa, cu frunze de menta. Era un gust demential ! Numai ce imi amintesc si parca si simt savoarea aceea minunata !

              

      In materie de mancare, israelienii prefera falafel, acele chiftele din naut condimentate si prajite in ulei, care sunt insotite de lipie si eventual o salata de castraveti sau diferite sosuri. Trebuie neaparat sa le incercati, nu se aseamana deloc cu ceea ce se gaseste prin Romania.



      Israelienii sunt experti la prepararea mancarurilor pe baza de legume si branzeturi. Cat am stat in Israel am mancat foarte bine si, daca ma intrebati , nu stiu sa va spun ce anume am mancat ! Stiu numai ca mi-a placut si ca m-am impacat excelent cu bucataria israelita :))))  Prajiturile lor sunt delicioase ! Ah, si au niste liiiiiipiiiiiii, Doooaaamneeeee , bune rau de tot ! :))

       - va urma -



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Your comment awaits for aproval. Stay tuned :)